Storyplay AB I Västmannagatan 4, 111 24 Stockholm I ©2017 STORYPLAY 

  • Facebook Social Icon
  • Instagram Social Icon
  • Linkedin Social Ikon

Storyplay skapar attraktivt innehåll som företag och organisationer kan vara avsändare till. Genom att ha goda idéer och vara kostnadseffektiva, vill Storyplay bevisa att det går att producera relevant content på ett smidigare sätt än tidigare.

Detta är möjligt tack vare att vi är med i hela processen från idé till färdig produkt. I flera fall har vi även varit involverade i strategiarbetet och varit projektledare för distributionen.

 

 

Engagemang

Oavsett om vi producerar en TV-serie, sponsorfilm, dokumentär, podcast eller musikvideo så är vår ambition att den som konsumerar materialet ska bli engagerad på något sätt. Vi är övertygade om att nyckeln till engagemanget finns i det personliga. transparenta och unika. 

Kompetens

Storyplay har hög kompetens och kan i de flesta fall ta hand om hela produktionen på egen hand. Dock finns det en flexibilitet där vårt nätverk av frilansande expertis gör att inget uppdrag är för avancerat eller för stort. Vid större projekt så samarbetar vi med några av branschens absolut bästa och mest eftertraktade personer.

Vad vi gör

Följande står på vår reportoar:

Sponsorfilm - för att aktivera ett sponsorskap och förstärka kopplingen mellan varumärken och rättigheter.

Film övrigt . Alla typer av kortfilmer såsom informationsfilm, presentationsfilm, dokumentärfilm, eventfilm etc.

Ljudproduktion - Podcasts, inspelning av musik och ljudläggning till film.

Sponsoraktivering - Sätt för sponsorer att engagera en målgrupp via olika aktiviteter.

Please reload

Konceptutveckling

Storyplay utvecklar nya koncept åt rättigheter och företag. Exempel på detta är konceptfilmerna åt svensk elitbandy där vi valde att bygga hela konceptet kring bandyfamiljen och lyfta fram fansen istället för spelarna. I det fallet var det i intervjuform men när vi gjorde försäsongens mästare så ville vi ge fansen något nytt att konsumera. Därför tog vi de bästa spelarna och lät de tävla mot varandra i  fysiska grenar (dock ej handboll). Det var något nytt och blev väldigt uppskattat. Synonymt för alla koncept som vi utvecklar är att det ska:

Utgå ifrån vad målgruppen vill ha

 

Bygga på en sund värdegrund

 

Tillföra något nytt och unikt

 

Engagera mottagaren 

Om arbetssättet

Storyplay arbetar för sina kunder och har gärna ett tätt och prestigelöst samarbete där rätt kombination av kommersiell logik och kreativ verkshöjd är grundreceptet som oftast är kritiskt viktigt för ett lyckat resultat. Vår ambition är nöjda och återkommande kunder vilket innebär att vi alltid är lyhörda för kundens önskemål.

Please reload

KONCEPT   

PRODUKTION

DISTRIBUTION

Kanaler

I vilka kanaler passar innehållet och hur ska vi anpassa formatet för respektive kanal? Storyplay kan bistå som projektledare och garantera rätt filformat för respektive kanal, kanalstrategi, tonalitet och teknisk support. Exempel på uppdrag där vi har ansvarat för projektledning av distributionen är Handbollsligan och Elitserien Bandy.

Kampanj

För att få spridning och optimal effekt kan det behövas riktade kampanjer och köpt spridning i olika kanaler. Storyplay kan ansvara för att detta genomförs och att materialet träffar rätt användare utifrån projektets demografiska målgrupp.

PR & Media

Beroende på typ av projekt så kan det behövas en bearbetning av skrivande media. När vi gjorde Försäsongens Mästare så var målsättningen att få så mycket spridning som möjligt för projektet. Det resulterade i ett massivt medieutrymme med både artiklar, pressmeddelanden och visningar i både landsortspress och rikspress med Aftonbladet som största källa. 

Please reload